Izbavirea programatorilor 3D e aproape

Microsoft au mai avut de-a lungul timpului diverse idei nastrusnice gen Songsmith sau momente de imbecilitate absoluta gen MSI, dar acum incep sa cred ca le pune cineva LSD in brifcor. Dupa ce au transat problema shell-ului, aratindu-ne ca PC-ul a murit si viitorul apartine tabletelor pe care vei putea sa vezi poze fullscreen si cam atit (nimeni nu va scrie soft pentru tabletele alea, ca nu poti sa scrii soft pe tablete), acum au decis ca e timpul ca si Visual Studio sa capete niste glam. In speta, s-au uitat cu atentie la nevoile programatorilor 3D si raspunsul lor a fost asta (am link-ul de pe twitter de la codexpert, care l-au postat cu maxim de entuziasm, conform principiului ca daca nu intelegi ceva, probabil e cool):

Pe scurt, programarea 3D tocmai a devenit accesibila tuturor multumita urmatoarelor dispozitive revolutionare:

  • editorul ala inutil de imagini din VS care l-ar face sa se sufoce de ris pe un utilizator de Paint poate acum sa deschida DDS-uri. Ce mai, un vis devenit realitate.
  • VS contine un viewer de FBX-uri. In film ni se spune ca-i cel mai folosit format 3D sau ceva. Epic.
  • PIX e integrat in VS. Asta nu-i un lucru rau, dar evident nu se mentioneaza ca-i ceva ce exista de vreo 6 ani pe PC si 9 pe Xbox, ci este prezentat ca un feature nou.
  • au implementat un editor vizual de shadere. Nu pot nega factorul ridicat de coolness al zoom-ului aluia care iti deseneaza nodurile in 3D cu un model de preview deasupra, dar pot nega utilitatea respectivului editor. De fapt, pot spune ca te pisi pe el. O sa-l deschizi o data sa te bucuri cum face zoom, dupa care o sa descoperi ca e la fel de util ca mental mill si alte chestii d-astea. Artistii nu vor folosi in viata lor Visual Studio ca sa ia shaderele din pila, programatorii saraci vor vedea ca-i de jucarie si e prea mare bataie de cap sa-l integrezi in engine, iar programatorii bogati au Unreal.

Aceste cacaturi provin din plictiseala. Un programator plictisit s-a decis sa incropeasca un viewer de FBX-uri (care va crapa sau va desena spike balls cu 60% din fisierele pe care i le dai ca na, e FBX), PM-ului plictisit i s-a parut extraordinar de cool si asa a devenit un feature. Programatorul ala e rockstar acum, iar VS are inca niste bloatware in el. Edit and continue tot nu merge in 64 de biti si IDE-ul porneste tot de aproximativ 5000 de ori mai incet decit VC6, desi nu face mai nimic in plus. Numarul de programatori de DX care au nevoie sa vada FBX-uri in general este egal cu numarul de programatori care au nevoie sa vada FBX-uri in VS, adica 0, dar acest lucru este irelevant. Ce e relevant este ca putem sa ne aratam coolness-ul pe Kanal 69 intr-un interviu luat de un dobitoc platit sa spuna “wow” din 2 in 2 minute IN FIECARE FILM.

Revolutia a fost intimpinata cu urale de catre aplaudaci. theahuramaz​da ne arata ca intotdeauna e bine sa ai o opinie, chiar daca nu e bazata pe nimic:

I’m not a DirectX developer(dabbled a bit) but this does look very cool and extremely productive.

HeavensRevenge cistiga insa detasat cursa retardarii de saptamina asta:

Nice render tree! Please take notes from XSI (Autodesk Softimage) render tree editor since it is the king of Shader “tree” editors in my eye.

(Pentru fericitii care nu au avut de-a face cu mizeriile astea, editorul din Softimage este cel mai cretin lucru cu putinta, cu exceptia aluia din Max, care de fapt e un hack mincinos, deci nu se pune).

Tags: , , , , , , , , , ,

4 Responses to “Izbavirea programatorilor 3D e aproape”

  1. thefatredguy Says:

    Dar ce zici de faptul ca in loc sa implementeze C++1x au conceput monstruozitatea aia de C++/CX ?

  2. thefatredguy Says:

    “VS are inca niste bloatware in el. Edit and continue tot nu merge in 64 de biti si IDE-ul porneste tot de aproximativ 5000 de ori mai incet decit VC6, desi nu face mai nimic in plus. ”
    Da, dar acum poti sa-ti colorezi pana si variabilele locale diferit fata de alea globale. Poti sa-ti faci IDE-ul sa arate ca un curcubeu. Nu-i asta racnetul suprem in materie de productivitate a unui programator ? :)

  3. Tomis Says:

    Din ce am auzit eu VC++ 2010 foloseste altceva pentru GUI (.Net, WPF, ceva, nu gasesc o sursa clara) fata de VC++ 2008 care este win32 sau mfc, si cica asta ar fi cauza pentru care are viteza de reactie a unui melc beat.

    Eu am avut probleme cu 2010 (Express) pe motiv de intellisense care avea obiceiul la momente random sa ocupe tot procesorul, din motive numai de el stiute, si sa nu mai poti face nimic pana nu-si termina el quest-urile.

    Asta se intampla pe computere single-core cu cate doi giga de RAM si WindowsXP, iar pe forumuri baietii de la Microsoft sfatuiau lumea sa arunce cu memorie in el, poate se misca mai repede (nu-ti ajunge un giga jumate numai pentru tine bai IDE-ule? ce pana mea) dar eu ma gandesc ca pur si simplu nu se impaca bine cu single core-urile (nu consuma cine stie ce RAM nici cand are 4 gb ram la dispozitie, de ex. o instanta are acum peak mem usage de 300 mega dupa ce a stat deschisa aproape 24h).

    Am revenit la VC++2008 si totul a fost bine. Deh, programator sarac.

  4. Gigi Says:

    Te-ai prins – microsoft recomanda calduros pentru cine nu vrea sa se chinuie cu Visual Studio 2010 o masina cu quad core si 8 GB RAM (si un Windows 7 pe 64bits preferabil) – chiar si pe configuratia asta am auzit auzit angajati microsoft care se plang ca uneori o ia razna si merge ca melcul.. :)
    Probabil daca se pune pe un SSD, se schimba situatia.. :)
    Parte din UI-ul VS2010 e scris in WPF, da’ nu acolo e problema neaparat ..

Leave a Reply

Optionally add an image (JPEG only)